Løpeteknikk

Løpeteknikk

For å få best utbytte av dette intensivkurset, er det en fordel at du kan løpe rolig i 30 minutter sammenhengende - men alle får anledning til å jobbe på sitt nivå. Vi vil ha fokus på enkle knep som bedrer teknikken og gjør deg til en raskere og mer "uanstrengt" løper. Det vil rettes fokus mot teknikk både på flatmark og terreng, samt i ulikt tempo. Du vil i tillegg få mange ideer til hvordan du kan sette sammen ulike intervalløkter. I etterkant av hver time vil du få en mail som oppsummerer det vi har vært gjennom, samt tips til egentrening.

FØLG MED HER FOR NESTE KURS

Du kan også kontakte meg for personlig veiledning.


Intervalltrening

Intervalltrening

Dette er treningen for deg som ønsker å forbedre kondisjonen, og som er klar for å yte det lille ekstra på trening. Vi jobber med ulike intervallkombinasjoner hver gang, slik at du vil få mange tips til hvordan du kan sette sammen ulike intervalløkter. Vi er blant annet innom langintervaller, kortintervaller, pyramideintervaller og progressive økter. Det rettes fokus mot evnen til å disponere kreftene på en smart måte, hvilket gir overføringsverdi til for eksempel deltagelse i løp.

Etter en rolig oppvarming vil det gis tekniske tips som blir fokusområde for den aktuelle økta. Du vil derfor få mange tips i løpet av kurset som kan gjøre deg til en mer uanstrengt og økonomisk løper. På slutten av hver økt, gir jeg deg i tillegg noen gode styrkeøvelser for løpere.

Alle som kan løpe 20 minutter sammenhengende kan delta på denne treningen da hver enkelt vil jobbe med intervallene på sitt nivå. Det er ikke et krav, men det kan være en fordel at du har med egen klokke slik at du blir kjent med din egen fart. I tillegg har du da bedre kontroll på pausene på de øktene hvor vi blir litt spredt.

FØLG MED HER FOR NESTE KURS